INTERNAT LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCACEGO W TYCHOWIE
Internat szkolny stanowi integralną część Liceum Ogólnokształcącego w Tychowie. Położony nieopodal szkoły, na skraju malowniczego zabytkowego parku, stanowi „drugi dom” dla jednej trzeciej uczniów szkoły. Od początku istnienia internatu młodzież wdrażana była i jest do samodzielności poprzez działalność w różnorodnych sekcjach: kulturalno-oświatowej, sanitarno – porządkowej i sportowej.
Widok internatu przy ZSP w Tychowie po termomodernizacji w 2011 r.
Wszyscy wychowankowie internatu tworzą samorząd reprezentowany przez Młodzieżową Radę Internatu. Do zadań MRI należy przede wszystkim:
- + współudział w tworzeniu programu działalności opiekuńczo-wychowawczej
oraz gospodarczej internatu; - + koordynowanie samorządowej działalności wychowanków;
- + występowanie z wnioskami o nagrody i wyróżnienia;
- + współdecydowanie o sposobie wydatkowania środków finansowych będących
w dyspozycji kierownika internatu; - + organizowanie życia kulturalnego w internacie;
- + organizowanie wzajemnej pomocy w nauce;
- + dbałość o czystość i estetykę pomieszczeń użytkowych;
- + kształtowanie nawyków sanitarno-higienicznych i porządkowych;
- + poręczenie za wychowanków, którzy naruszyli regulamin internatu
- + czuwanie nad prawidłowym funkcjonowaniem zasad współżycia w społeczności internackiej.
Codzienne życie internatu szkolnego
Młodzież ma duży wpływ na zmianę oblicza obiektu. W przeszłości działała tu Spółdzielnia Uczniowska oraz kawiarenka, obecnie funkcjonuje świetlica wyposażona w szerokoekranowy telewizor najnowszej generacji, komputery i stół bilardowy, mini-siłowniai salka gimnastyczna. Ponadto, dzięki sieci wi-fi młodzież ma bezpośredni dostęp do sieci Internet w każdym pokoju. Wyposażenie pokojów mieszkalnych internatu jest stale modernizowane i doposażone, by uczniowie mieli godne warunki do wypoczynku i nauki.
Uczniowie z internatu często biorą aktywny udział w imprezach i akcjach organizowanych przez szkołę, ale należy podkreślić, iż wychowawcy inspirują także młodzież do organizowania samodzielnych imprez, które na trwałe wpisały się w kalendarz życia kulturalno-oświatowego szkoły, takich jak:
- + ognisko integracyjne
- + otrzęsiny uczniów klas pierwszych
- + halloween
- + andrzejki
- + jasełka
- +dyskoteki
- i wiele innych